Vet inte vad jag ska skriva

Lite tomt på idéer. Sååå får väl göra det jag gör bäst. Klaga lite.

Går lite i min lillebrors fotspår här och undrar varför samhället är uppbyggt som det är…

Kollade runt lite på nätet idag. Olika banker. Olika lånelöften-tester. Om jag inte har cirka 200.000 kr på min bank kan jag kiss a lånelöfte goodbye. Jsg kan inte få mitt drömhus nu…eller på vägen till drömhus ens. Efter att jag jobbat hårt sen skolan slutade (inga 20 år direkt men ändå..) Efter upp och nedgångar, olika jobb, mycket sparande hit och dit (inte tillräckligt dock)…Så skrattar livet mig rätt i fejset. Blir såååååå trött. Vill ha ett hem. Ett hem som jag äger. Nej istället bor jag i en hyresrätt i ett miljonprojektsområde.

Och jajajaja saker tar tid. Men jag är otålig. Vill jag ha något, så vill jag ha det nu och inte imorgon.

Jag vill bara vara en barnrumpa nu och säga bajsbajsbajsbajsbajsbajsbajsbajs!

image

Leave your mark