Från en vecka till en månad…typ

Jag har nu avverkat en förkylning.  En förkylning som jag bara väntat på ska blossa upp. Den har bara legat där som en jobbig undertryckt känsla. Men nu så. Ute ur systemet. Eller ja, nästan iaf. Febern är (för min del) ett helvete att bli av med. Så jag knaprar nog piller ett tag till. Just to be safe…

Jag har nog iaf fyrkantiga ögon efter dom här dagarna..har inte gjort annat än att glo på skärmar. Tv, datorn, mobilen, datorn, tvn…nu mobilen igen. Känns lite överansträngt faktiskt nu när jag tänker efter. Kanske får vila dom en vecka eller så. Men neeee gick ju inte. Jag är fantastiskt beroende av min lille telefon och har dator på jobbet. Så nu och hädanefter kan ni kalla mig Square-eyes. Emelie Square-eyes.

Det blir ju lätt att man (hoppas jag inte är ensam) stirrar sig lite tom på skärmar. Man försvinner bort en stund. Bort från omvärlden. Så nu fortsätter jag mitt skärmstirrande sen ska jag försöka mig på en natts sömn utan några panik-vakningar miss i nassen för att jag inte kan andas eller att en gerbil försöker bosätta sig min mun för att den är lika torr som sahara-öknen!!!

GODNATT!

image

Leave your mark