Nörd

Så har det gått en månad till…typ…jag håller mig till rutiner haha!

Tiden rullar på som vanligt. Lite väl snabbt tycker jag (som vanligt) måste ju vart en sengångare i mitt förra liv eftersom jag inte tycker jag hinner med NÅTT!
Maj månad nu…slutet av juni och 3 v framåt har jag semester(inga problem om tiden går fort dit..)  Sen är det jobb 1 mån och sen stänger butiken. Lite vemodigt. Kändes som man var påväg någonstans och nu känns det som att jag står och stampar i samma ruta…känner mig väldigt osäker i mina val och tankar. Vet inte riktigt vad jag ska bestämma mig för och vart jag ska satsa.

Det enda ”klara” i huvudet är H U N D . Om jag var en hundnörd innan så är jag väl nördarnas nörd nudå. Allt jag läser är hund. Allt jag tittar efter är hund. Allt jag vill lära mig om är hund. Det tråkiga är att jag inte har någon i min närhet att dela detta med…missförstå mig rätt. Jag har ingen som har den fördjupningen i intresset så att säga. Så jag sitter här med min lilla vapendragare och försöker lära mig och honom allt som finns. Bästa känslan är när han verkligen vill jobba och vi har kontakt. Dessvärre är det löpperiod nu och han är förbytt till en tjackis i jakt på sitt nästa skjut. Skithund.

Men alla dessa hundtankar (går ju även i utöka-flocken-tankar) kanske blockar det jag måste tänka på – framtiden.
Jobb? Plugg? Bostad? Barn?

Men helt ärligt vill jag inte tänka. Jag vill vara här. Och nu. I skogen. På ängen. I friheten. Vill inte jobba på ett dödsdömt jobb. Vill inte söka nya jobb. Jag vill va med min prins och min familj och bara vara…

image

En tanke på “Nörd

Leave your mark